נכנע לשמאל • לשכת נתניהו: לא סביר שהעבודות יעשו באמצע שבוע

איתי גדסי No Comments on נכנע לשמאל • לשכת נתניהו: לא סביר שהעבודות יעשו באמצע שבוע
צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מה קורה בלשכה? לאחר שהצהיר שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, כי יורה להעביר את העבודות לזמן אחר, ובניית הגשר לא תעשה בעיצומה של שבת קודש, הדבר גרר גינויים קשים מקרב מפלגות השמאל, בעוד שבימין בירכו על ההחלטה.

מסיבה לא ברורה, הוציאה לשכת ראש הממשלה את ההודעה הבאה: גורמים בלשכת ראש הממשלה על החלטת השר ישראל כץ להקפיא את העבודות בנתיבי איילון בשבת: "לא סביר שיעצרו את נתיבי איילון באמצע השבוע".

שר התחבורה והמודיעין התראיין הערב 'להחדשות' ואמר: כי העבודות על בניית הגשר נדחו בחצי שנה, בגלל צורך לאומי.

לדברי השר כץ השיקולים לדחיית בניית הגשר לא רק בגלל דרישת התיבור הדתי והחרדי אלה שיקול לאומי רחב, אנחנו באמצע הקמת רכבת חשמלית מתל אביב לירושלים ואמורים לעבוד בתקופה הקרובה בתחנות הרכבת בסמיכות לנתיבי איילון בכדי להופכם למסילות חשמליות אין אפשרות לבצע את העבודות בו זמנית כיוון שדבר זה יגרום לפקקים ועומסים רבים גם באמצע השבוע.

השר דווקא טען באיון, כי הפעם החרדים צודקים "לפני שנתיים הייתי בעימות עם החרדים כי חשבתי שהם לא צודקים, אבל הפעם אני חושב שהם צודקים". אלו עבודות מיותרות שלא הייתי מודע לעצם קיומם וכשנודע, הוריתי על עצירתם".

במהלך הראיון תקף השר בחריפות את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי "אתמול ראש העירייה הוציא הודעה פוליטית על עבודות במשך שש שבתות רצופות מטעמים פוליטיים גרידא ולא שיקולים ענייניים".

"אני רואה את השיקולים הלאומיים. כץ הוסיף כי "מהנדסי החברה הונחו להכין תוכנית חלופית שתחל בעוד כחצי שנה ובמסגרתה העבודות יתבצעו בלילות השבוע בלבד.

כזכור ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) שלח מכתב אל ראה"ב בבקשה שיורה לעצור את העבודות מכיוון שהדבר מהווה חילול שבת בפרהסיא והפרה בוטה של ההסכמים הקואליציונים עליהם חתום ראה"מ.

גם סיעת יהדות התורה, הודיעה כי "השבת צריכה להיות מחוץ ללוח הזמנים של העבודה" ויש לעצור את העניין בכל תוקף. 'חבר ועדת השבת' אמר אמש כי יש לצאת למחות על חילולי בת ההמוניים אם ייצאו לפועל, הוועדה הייתה אמורה להתכנס בשל חילול השבת.

השר ישראל כץ, הבין מייד את הבעיתיות בחילול שבת המוני, והראה את אחריותו כשר במדינת העם היהודי ורגישותו לציבור הדתי והחרדי הענק בארץ הקודש, תמוה מאוד ההודעה של ראש הממשלה לאחר שכל הסערה שככה מאחרינו.

בפרט שבעיר תל אביב, עוצרים את התנועה בשביל מרתונים, ביקורי אחמי"ם ועוד ופתאום שהדבר מגיע לקדושת השבת בארץ הקודש נתניהו נכנע לשמאל.

לא ברור אם נתניהו כבר כיוון לצאת לבחירות בזמן הקרוב, השאלה אם הדבר מהווה הקדמה לקראת מה שהולך להיות עם 'חוק הגיוס', גם שם נתניהו יחטוף ביקורות קשות מהשמאל ומהאופוזיציה. השאלה היא אם נתניהו החליט להכנע לשמאל ולצאת לבחירות?



0 תגובות